Thursday, February 5, 2009

..Apakah Kemelut Politik Perak Mirip Emosi kejatuhan PBS Sabah..

..Apakah Kemelut Politik Perak Mirip Emosi Kejatuhan PBS Sabah..

Itulah yang terlintas difikiran saya setelah selesai meniti satu-persatu cerita berita di halaman Berita Harian tadi..Apa yang membuatkan otak ini berfikir sedemikian adalah, kerana saya sangat mengambil tahu soal kejatuhan Parti Bersatu Sabah setelah 2 penggal memerintah kerajaan negeri Sabah suatu ketika dulu..pada masa itu, perkara yang paling melekat di otak adalah "beberapa ADUN lompat parti sebab dibayar"..Projek IC....walaupun saya juga tidak pasti sejauh mana benarnya cerita itu, namun kesannya tetap menjadi alasan untuk berhujah setiapkali perkara itu diperceritakan sesama sahabat..Sekali lagi hari ini ungkapan ini terbit dibenak pemikiran saya.."Apakah ADUN Perak itu juga dibayar???...kalau benar, apakah taktik itu sekali lagi digunakan untuk meruntuhkan kekebalan mereka? so, ini juga tidak mengambarkan pilihan rakyat..setelah menang mewakili parti lain dan melompat ke parti yang lain mengambarkan bahawa politik malaysia bukanlah suara rakyat...mungkin suara wang atau suara pangkat..

4 comments:

Little Mike said...

terkenangkan zaman lampau sejarah politik sabah. inda 'siuk' tengok dari jauh apa yang berlaku di Perak.. apa lagi yg kita mengalaminya dulu.. lagi la tidak siok...

Bagi peluang orang semananjung rasa apa 'jejak' politik dorang di sabah. Mcm mana rasanya 'melaga-lagakan' politik sesama mereka...

Pengajaran akan datang kembali kepada mereka....

dardie said...

Bila melihat keadaan yang berlaku di perak sekarang..rusuhan, tunjuk perasaan,..rasanya apa yang berlaku kalau rakyat sabah buat perkara yang sama..sumpit sana sumpit sini..buntang sana buntang sini..hehehee

STAFF SAM said...

orang sabah, walaupun kena pandang rendah olh org semananjung, kita masih orang yang baik2 juga ba... hehe..

kalau mo sebut la.. belum masuk lagi tonduk sana, tonduk sini, tiup sana, tiup sini... hehe

mick

dardie said...

itu la tu..panjang sabar bah orang kita ni..tidak juga sampai hati kalau setakat tekanan macam tu..tapi kalau suda melampau ada juga yang menerima akibat la kan...